Wanneer is er sprake van een spoedgeval?

Bij ondraaglijke kiespijn raden wij aan altijd contact met ons op te nemen. Kunt u ons onverhoopt niet bereiken? Neemt u dan zeker contact op met de spoedgevallendienst. Ook als u niet direct bij ons terecht zou kunnen, dan kunt u op spoedige basis wel door hen geholpen worden.

Als u onverwacht een tand verliest, door letsel, of andere oorzaak, dan is het belangrijk dat u zo spoedig mogelijk geholpen wordt. Het is het beste als u bij het uitvallen van een tand binnen 60 minuten hulp krijgt. Neemt u ook dan contact op met ons of met de spoedgevallendienst. Ook bij een nabloeding is het belangrijk direct contact op te nemen.

Wat niet onder directe spoed valt, maar wel verholpen dient te worden, zijn: uitgevallen kronen, bruggen of vullingen, losse spalkjes en afgebroken kiezen. Hiervoor kunt u ook altijd bij ons terecht, wij gaan dan met u kijken voor de snelst mogelijke afspraak. Hiervoor hoeft u de spoeddienst dus niet te bellen.

Hoe is de praktijk te bereiken?

Alleen voor reguliere patiënten
Als u een pijnklacht heeft kunt u ons bellen:
Van maandag t/m vrijdag van 08:00u tot 17:00u.

LET OP:Tussen 12:00u en 13:00u (en op zaterdagen) zijn wij telefonisch niet bereikbaar.

Wanneer u belt met een pijnklacht, zullen wij zoveel mogelijk proberen u nog dezelfde dag te helpen.

Indien u ons niet kunt bereiken, wordt u doorverwezen naar een van de Tandheelkundige Spoeddiensten:

Het OLVG, de Mondzorg Poli Slotervaartziekenhuis en het Tandarts Bemiddelingsbureau (TBB)

Alle 3 de poli’s zijn dag en nacht bereikbaar en wel op de volgende telefoonnummers:

OLVG:

Mondzorg Poli: